Ons Alcoholbeleid
Op 01-07-2021 is de Drank- en Horecawet verandert in de nieuwe Alcoholwet. Deze wet brengt een aantal veranderingen met zich mee. De belangrijkste zijn de controle op leeftijd en de beperkingen op Prijsacties. Lees hieronder ons Alcoholbeleid.
NIX 18
1. Leeftijdscontrole
Wij zijn als verkoper van alcoholhoudende dranken verplicht te vragen naar iemands leeftijd. De minimum leeftijd om alcohol te mogen kopen is 18 jaar. Wij controleren op twee manieren op:
- Vóór de verkoop: Tijdens het bestelproces word gevraagd om een leeftijd in te vullen; dit is een verplicht veld! Wij nemen een order pas in behandeling als de koper aangeeft minimaal 18 jaar te zijn.
- Na de verkoop: Om de leeftijd te waarborgen tot het moment van bezorging, laten wij de bezorger een leeftijdscheck uitvoeren. Dit betekend dat de ontvanger minimaal 18 jaar moet zijn, en dit aan moet kunnen tonen door middel van het tonen van een ID. Bezorging vind daarom ALLEEN nog plaats op het opgegeven adres tijdens de bestelling of een afhaalpunt. Ook hier zal een medewerker vragen naar een ID.
Bezorging bij de buren is dus niet meer mogelijk. Wanneer blijkt dat iemand niet thuis is, zal het pakket naar een dichtstbijzijnd afhaalpunt worden gebracht.
2. Prijsacties
Het is niet meer toegestaan om te stunten met alcohol. Dit betekend dat er niet meer dan 25% korting gegeven mag worden. Concreet houd dit het volgende in: de totale korting mag dus niet meer dan 25% zijn. Dit betekend dat als een product in de aanbieding is, een andere actie niet meer in combinatie gebruikt mag worden. Dit geld zowel voor 10% korting op het gehele assortiment, als wel een glazenactie.
Wanneer een kortingsactie gaande is, geven wij duidelijk aan waarop de korting wel en niet op geld.
3. Controle op de werkwijze.
Als verkoper van alcohol (en als eindverantwoordelijke), zullen wij er op toe blijven zien dat deze procedures worden nageleefd. Steekproefsgewijs zullen wij er op toezien dat de ingestelde controles worden nageleefd.
Wij proberen deze controle zo min mogelijk belastend te maken voor de klant. We snappen dat je niet een dag vrij neemt om een pakket aan te nemen, daarom bieden we voortaan ook de optie aan om het pakket naar een afhaalpunt te sturen. Om de kosten te waarborgen zal er een (kleine) wijziging plaats vinden in de verzendkosten.